I'm impressed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that's both educative and amusing, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something which too few folks are speaking intelligently about. Now i'm very happy I stumbled across this during my search for something regarding this. radiostyrda bilar stockholm esep.prizsewoman.com/map17.php
AIR BAND
Veľa malých letísk, ktoré nemajú kontrolné veže používajú takzvanú UNICOM frekvenciu. Medzi často používané frekvencie UNICOMu patria nasledovné: 122.900 122.950. 122.700, 122.725, 122.800, 122.975, 123.000 MHz.
Veľké letiská majú zriadenú väčšinu z nasledovných pozícií (pracovísk):
Clearance Delivery – schvaľuje letový plán pre IFR lety
Ground – Riadi pojazd po letisku, preberá lietadlá žiadajúce štart od Delivery a pristavájúce od Tower.
Tower – riadi odlety a prílety (pokiaľ fotíte na letisku, tak toto je tá správna frekvencia, kde sa dozviete kto priletí, resp. štartuje)
Radar – predáva lietadlá Tower a riadi rozostupy a priblíženia na pristátie
Control – riadi lietadlá na letových cestách, zabezpečuje rozostupy
ATIS - Automatic Terminal Information Service – informácie o počasí a stave prevádzky na letisku
INFO – riadi VFR lety v letiskovom okrsku
Letecké frekvencie
Všetka komunikácia prebieha medzi 108 a 137 MHz. Kanály sú v rozostupe 25kHz (12.5, alebo 8.33) a použitá je Amplitúdová Modulácia (AM). Toto pásmo je rozdelené na podpásma z ktorých hlavné sú vyhradené nasledovne:
- Navigačné zariadenia: 108-118 MHz – nie je tu hlasová komunikácia a teda táto časť pásma nie je zaujímavá (asi by vás nebavilo počúvať ILS, VOR a pod…)
- ATC - Air Traffic Control: 118-122, 123.6-128.8, 132-135.975 MHz Na týchto frekvenciách nájdete väčšinu pracovísk Tower, ATIS, Ground, Clearance Delivery, Approach Control, Departure Control
- Špeciálne použitie: 122-123.575 MHz toto podpásmo pokrýva Unicom, Multicom, komunikáciu pri leteckých prehliadkach a pod. Tieto frekvencie hľadajte na neriadených letiskách.
Letecké meteorologické Informácie sa delia delia na dva typy:
1. METAR čo sú pravidelné letiskové meteo správy, môžu byť vysielané som špeciálnym kódom pomocou digitálneho systému ACARS alebo môžu byť rozkódované ako zvukové hlásenie - VOLMET Alebo ATIS
2. SIGMET Informácie o meteorologických javoch km tratí, ktoré môžu ovplyvniť bezpečnosť letovej prevádzky
Letecké meteorologické vysielanie sa deli na dva typy - VOLMET a ATIS.
VOLMET (Letecké meteorologické Informácie pre lietadlo letu ZA)
Najčastejšie zdroj informácií pre tieto stanice bývajú dekódované METAR Informácie doplnené o SIGMET. Tieto stanice nás informujú o dôležitých fyzikálnych veličinách poveternostných podmienkach s oneskorením Max. 2 Hodiny. U nás vysielajú z Bratislavy dve stanice. Na frekvencii 125.525 MHz sú hlásené METAR Informácie z miestnych civilných letísk SR na 128.600 MHz sú hlásené Informácie z hlavných zahraničných letísk.
ATIS (Automatic Terminal Information Service) tieto stanice vysielajú podrobné Informácie o príslušnom letisku, tj nielen vsetky Informácie METAR a SIGMET, ale upresnenie situácie na všetkých dráhach prevádzkovaných na letisku. Je tu výpočet všetkých dráh, ktoré sú v prevádzke, prípadne, ktoré sú z nejakého dôvodu uzavreté. Sled udávaných informácií je v podstate rovnaký ako u Volmetu (presnejšie METAR).
Meteo hlásenie o sebe skladá z niekoľkých infomácií tie sú definované nasledovne foneticky:
1. QTH Názov letiska - METAR ... (Napr. "METAR PRAHA")
2. QTR Čas Meranie - vystavené v ... (Napr. "vystavené v jednu nulu, tri nula" - vydané v 10:30) môže byť aj bez "Vydané v"
3. VIETOR Smer degradácie v uzloch - WIND ... Stupňov, ... Uzly (napr. "WIND jedna nula nula stupňov, Jeden šiestich uzlov" - vietor 100 stupňov, 16 uzlov), prípadne o sebe udáva premenlivý vietor ... A ... (Napr. "WIND premenlivý ONE ZERO ZERO ZERO A jedna dve, jeden šesť uzlov" - vietor premenlivý Medzi 100 120 stupnov, rýchosť 16 uzlov)
4. VIDITEĽNOSŤ všeobecná - VISIBILITY ... (Kilo) metrov prípadne doplnené o "alebo viac" - vo vyšších (napr. "viditeľnosť jedna nula kilometrov alebo viac" - viditeľnosť 10 km alebo viac)
5. Dráhová VIDITEĽNOSŤ (udáva o sebe podľa potreby) - RVR DRÁHA ... , ... METERS v prípade nemenných podmienok sebe prevzatia udáva NO Distant tendencie (nemení sa)
V prípade hmly na dráhe o sebe udáva u staníc ATIS prevzatie Vertical Visibility (Vertikálne viditeľnosť) v metroch. To je veľmi dôležitý údaj, pretože o sebe podľa neho rozhodujú Piloti, či vôbec môžu na letisku pristáť (to je dané kategóriou letiska a predovšetkým lietadla). Ak napríklad klesne Na Ruzyně Vertikálne viditeľnosť Na dráhe 24 pod 75m, je dráha pre pristátie nepoužiteľná a letisko je zatvorené.
6. Dážď a ine Fenomény (udáva sa len v prípade ak je to potrebné) - RAIN (dažď), Light Rain (Slabý dest), Snow (sneh), Light Snow (slabé sneženie), Heavy Fog (silná hmla), LIGHT FOG (mlhavé), FREEZING FOG (mrznúci hmla), THUNDERSTORM (búrka), SHOWER (prehánka) .. POD.
7. Oblačnosť - je rozdelená do 5 základných stupňov: SKY CLEAR (0/8) Few (1/8 -2 / 8) SCATTERED (3/8- 4/8) Broken (08/5-8/7) OVERCAST (8 / 8). Tento údaj môže byť doplnený o výškový údaj, ak saoblačnosť objavuje vo viacerých vrstvách. (Napr.: "SCATTERED 3000 FEET, BROKEN 6000 FEET")
8. TEPLOTA - TEMPERATURE ... Stupňov; prípadne v zime pred hodnotou MÍNUS
9. Rosný bod - DEW POINT ... Stupňov; prípadne v zime pred hodnotou MÍNUS
10. ATMOSFÉRICKÝ TLAK (korigovaný) - QNH ... Hektopascalov (v Amerike používajú jednotky "MILIBARS")
11. Práve prebiehajúce fenomény (udáva sa podľa potreby) - RECENT THUNDERSTORM (práve prebehla búrka), RECENT SHOWER (práve prešla prehánka), ... a pod.
12. PREDPOVEĎ POČASIA (TREND) - NOSIG (počasie nemenné), NO SIGNIFICANT WEATHER (Kladna zmena počasia), BECOMING (očakáva sebe dlhodobejšie zmena počasia), TEMPORARY (očakáva sebe krátkodobá zmena počasia)
Ak je jasné slnečné počasie viditeľnosť je nad 10 km, udáva o sebe "CAVOK OK"
Druhy fonetického vysielania meteorologických informácií:
Letecké meteo počasie sa rozdeľuje na štyri typy vysielania:
1. LIVE najstaršie, ale stale este používaný druh oznamovania informácií je živé vysielanie. Tzn. operátor (ka) číta meteo Informácie "naživo". Toto zastaralé vysielanie je možné počuť ka krátkych vlnách predovšetkým z letísk bývalého sovietskeho zväzu. Môžete počuť ako operátorky listujú papiere s informáciami výnimočne je počuteľné, že nie sú v úplne triezvom stave :-)
2. LOOP vysielanie je prehrávanie už natočenej slučky. tzn. Operátor nahovorí aktuálne meteo Informácie tie sú neustále vysielané do doby, kedy Operátor opät natočí Informácie aktualizované. Tento druh vysielania využíva často Americká Armáda na Nemeckých základniach. Operátor Na aktuálnej veží nakomentuje Informácie tie sú neustále dokola vysielané na frekvencii ATIS. Je teda možné na frekvencii ATIS počuť mužský aj ženský hlas.
3. PC VOICE v súčasnej Európe najrozšírenejší spôsob je to polodigitálne skladanie meteo informácií. Dopredu sú nahovorené čísla, slová či cele vety a pomocou počítača sa zoradia príslušná slová a vety tak za sebou že cela sprava znie ako keby ju komentoval človek, ale intonácia hlasov veľmi neprirodzená, ale bez problémov zrozumiteľná.
4. VOCODER je používaný len na niektorých moderných letiskách. Je to kompletná generácia celého hlásenia pomocou počítačového vocoderu. Ľudský hlas tu nie je vôbec zastúpený a meteo Informácie sa skladajú i generujú priamo počítačom.
Stanice VOLMET je možné započuť na väčšom území, pretože sú vysielače umiestnené často v kopcoch. Informácie o ich kmitočtoch je možné nájsť na internete. Stanice ATIS vysielajú veľmi často primo z letiska nemajú preto za normalnych podmienok príliš veľký dosah. Frekvencie týchto Staníc najčastejšie nájdete v príručke AIP (sekcia "AD") príslušnej krajiny a príslušného letiska. Tretou zaujímavou skupinou zdrojov meteo informácií sú samotné VKV rádiové majáky VOR. Stanice VOLMET nie sú z hľadiska archivácie príliš zaujímavé. Ku zmenám vysielania dochádza len veľmi zriedka (typ hlasov alebo správ). Stanice ATIS sú na tom oveľa lepšie. Veľmi často bývajú slučky nahrávané rôznymi operátormi, často môžete v nahrávke počuť aj pozadie počas nahrávania. Obsah informácií sa často meni. Bezpochyby najvzácnejším hlásením, ktoré môžete počuť na medzinárodnom letisku je "AIRPORT IS CLOSED" - letisko je uzavreté. V prípade Letisko Ruzyně, môžete túto hlášku nahrať tak raz ci dvakrát do roka. Väčšinou je to spôsobené počasím alebo letná silná búrka alebo jesenná veľmi hustá prízemná hmla, alebo tiež silné sneženie, kedy čističmi nestačia odpratávať ranveje). Veľmi vzácnou nahrávkou však zostáva zastarané VOR s ATIS. Týchto "hovoriacich" rádiomajákov veľa po európe nie je a ich kvalitná nahrávka, kedy je krásne počuť telegrafickú Identifikáciu a dobre zrozumiteľný ATIS (hovorené slovo býva Dosť tlmené, aby neovplyvňovalo signál majáku)
I. VHF Letecké pásmo:
- 118.250 Malacky, Military
- 118.300 Bratislava, Tower
- 118.700 Bratislava,Tower
- 118.825 Malacky, Tower
- 118.900 Poprad, Tower
- 119.150 Sliač, Tower
- 120.400 Košice, Tower
- 120.750 Trenčín, Tower
- 121.700 Ground, pohyb po letisku BA
- 122.900 Sliač, Tower
- 123.100 Letecká záchranná služba, SAR
- 124.150 Žilina, Tower
- 125.450 Piešťany, Tower
- 125.700 BA Radar do FL 250
- 126.200 Volmet, TX Štrbské pleso
- 130.000 BA, Military
- 132.250 BA, Radar do FL 450
- 135.000 Zvolen, Military
- 136.950 BA, Tower
II.UHF Letecké pásmo:
- 250.850 German Air Force (Air-Air) training
- 261.000 Polish MACC ("Power City") + AWACS ("Magic")
- 275.825 German Air Force training + AWACS ("Magic")
- 278.525 German Air Force
- 324.125 MACC ?
- 324.525 Rhein Control MIL
- 387.650 Tower, Military SK
Diskusná téma: AIR BAND
Dátum: 05.11.2021
Titulok: radiostyrda bilar stockholm
Dátum: 05.11.2021
Titulok: klimakteriet på engelska
Howdy! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll be bookmarking and checking back often! klimakteriet på engelska htenas.sewomabest.com/map5.php
Dátum: 04.11.2021
Titulok: bmw 530i e60
Heya this is kinda of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated! bmw 530i e60 wingtr.teswomango.com/map12.php
Dátum: 04.11.2021
Titulok: små vätskefyllda blåsor
I just could not leave your website prior to suggesting that I extremely loved the usual info a person provide on your visitors? Is going to be again steadily to inspect new posts små vätskefyllda blåsor diaral.prizsewoman.com/map8.php
Dátum: 03.11.2021
Titulok: håbo kommun hemsida
Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast. håbo kommun hemsida baubo.prizsewoman.com/map11.php
Dátum: 02.11.2021
Titulok: ansiktskräm mot röd hud
I quite like looking through a post that can make people think. Also, thanks for allowing me to comment! ansiktskräm mot röd hud athcan.sewomabest.com/map5.php
Dátum: 02.11.2021
Titulok: internet kostnad per månad
Great beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for a blog site? The account helped me a appropriate deal. I were tiny bit familiar of this your broadcast offered vibrant transparent idea internet kostnad per månad biote.prizsewoman.com/map14.php
Dátum: 02.11.2021
Titulok: q switchad yag laser
I do trust all the concepts you've presented for your post. They're very convincing and can certainly work. Nonetheless, the posts are too quick for beginners. Could you please extend them a little from next time? Thanks for the post. q switchad yag laser callch.sewomabest.com/map4.php
Dátum: 01.11.2021
Titulok: adidas 350 black
This is very interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I have shared your site in my social networks! adidas 350 black dexro.teswomango.com/map12.php
Dátum: 01.11.2021
Titulok: snö outlet östersund
I always used to study post in news papers but now as I am a user of net so from now I am using net for articles or reviews, thanks to web. snö outlet östersund axat.teswomango.com/map15.php